Tips: Ändra storleken på dina MMS-bilder

Tips / Direktlänk / / Publicerat: 2011-09-09 @ 21:19:59



Som de flesta märkt så blir bilderna man MMS-ar in i bloggen rätt små. Jag har länge irriterat mig över det men inte gjort något åt det. Nu snubblade jag över en liten kod som gör att du själv kan bestämma storleken på bilden.

1. Gå in i Design - Redigera Stilmall
2. Klistra in denna kod var som helst i stilmallen (lättast längst ner):

.mms img { width: 600px !important; }


och sedan spara! Klart!

Vill du ha någon annan storlek så är det bara att ändra där det nu står 600px.

Lycka till.
© Design | Copyright by Shorty


Postat av: Leila

Hej! Vilket bra tips, jag har oxå stört mig på det! Men det är ingen möjlighet att du ska pilla lite med designer och så snart eller? Jag var så nöjd med dig innan och hade velat göra lite ändringar på min layout snart :)

2011-09-15 @ 17:45:14
URL: http://leilam.se
Postat av: Leila

svar: jo klart, förstår det! Men du får skriva/säga till när du börjar igen. Om du börjar! ;)

Då har du en trogen kund här haha

2011-09-16 @ 23:46:00
URL: http://leilam.se
Postat av: Eleonor

Hej,



Du verkar ju ha lite koll på bloggdesign. Du har ingen aning om hur man ändrar storleken på bilderna till iphone appen? Jag vet att det går men har inte lyckats klura ut det själv ännu.



2011-11-24 @ 19:09:45
URL: http://reservhjulet.blogg.se/



» Bloggdesign:
Design och layout är gjord av mig. Det är inte tillåtet att kopiera något utan min tillåtelse. Jag ser helst att ni berättar om ni använder er av nån av mina gratisdesigner, som det minsta ni kan göra tillbaka, Fair and square ;p?

Jag gör inte personliga designer gratis!

» Bilder:
De bildredigeringsprogrammen jag använder är; Photoshop Cs4, Photoscape och Picasa.

» Regler för kommentarer:
Spamma inte min blogg med reklam, varken om gratissidor eller din frågestund. Kommentarer som anses som stötande kommer raderas.

Väljer du att kommentera anonym vill jag att du antingen lämnar en mailadress så jag kan svara på din kommentar eller så kikar du in bland kommentarerna i det inlägg du kommenterade i så har du svar där!

» Kontakt:
[Kontaktformulär] - Mailen kollas dagligen!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts with Thumbnails