"Styles" i Photoshop

Tips / Direktlänk / / Publicerat: 2010-02-23 @ 17:46:36



Istället för att försöka hitta rätt inställningar till coola effekter så kan man ladda ner något som kallas "Styles". Med Styles kan du göra i princip vad du vill och hur du vill. Jag ska visa er några exempel:

Ett snyggt hjärta:


(Här har jag använt mig av "custom shape tool" och valt ett hjärta)

Eller en snygg text:



Eller så kan du helt enkelt rita med Styles:



(Här har jag använt mig av brush tool)


Styles kan du till exempel hitta via google eller på Deviantart. Du söker på det du letar efter eller klickar dig runt bland de som finns på sidan jag länkade. Sen laddar du ner dom och sparar dom på ett bra ställe. Jag har sparat mina här → Dator → (välj hårddisk) → Program → Adobe → Adobe Photoshop cs4 → Presets → Style.

För att få upp
Styles i din photoshop trycker du på Window → Styles. För svenska lär det ju vara "Fönster - Stilar" har tyvärr ingen aning, då mitt photoshop är på engelska. Hoppas ni har överseende med det! Sedan drar du över dina nya "styles" från mappen där du sparade dom till "styles-rutan" som kom upp i ditt Photoshop.

Hoppas ni förstod något av min förklaring, är något oklart får ni gärna fråga! Jag kommer sakta men säkert lägga ut lite tips här på min blogg, vad tycks om det :)? Förslag på tips? Jag är själv ganska så nybörjare med Photoshop men kan hjälpa er med det jag kan, ska jag vara ärlig så lärde jag mig Styles nyss haha :)
© Design | Copyright by Shorty


Postat av: Sandra

sv ; tack för hjälpen! :)

2010-02-26 @ 14:29:30
URL: http://sssandrii.blogg.se/
Postat av: junitjej

Vilken snygg blogg du har!

Jag önskar dig en trevlig helg!

2010-02-26 @ 20:08:35
URL: http://junitjejen.se
Postat av: fcfans♥

Funkar det bra på ph?? elr funkar det på gimp också?

2010-03-02 @ 10:19:31
URL: http://fcfans.blogg.se/
Postat av: fcfans♥

sv: ok tack:)

2010-03-02 @ 16:48:23
URL: http://fcfans.blogg.se/



» Bloggdesign:
Design och layout är gjord av mig. Det är inte tillåtet att kopiera något utan min tillåtelse. Jag ser helst att ni berättar om ni använder er av nån av mina gratisdesigner, som det minsta ni kan göra tillbaka, Fair and square ;p?

Jag gör inte personliga designer gratis!

» Bilder:
De bildredigeringsprogrammen jag använder är; Photoshop Cs4, Photoscape och Picasa.

» Regler för kommentarer:
Spamma inte min blogg med reklam, varken om gratissidor eller din frågestund. Kommentarer som anses som stötande kommer raderas.

Väljer du att kommentera anonym vill jag att du antingen lämnar en mailadress så jag kan svara på din kommentar eller så kikar du in bland kommentarerna i det inlägg du kommenterade i så har du svar där!

» Kontakt:
[Kontaktformulär] - Mailen kollas dagligen!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts with Thumbnails